Догляд за акумулятором.
Періодично, не рідше одного разу на 2-3 місяці, навіть при безвідмовній роботі, необхідно перевіряти напругу на клемах акумуляторної батареї при непрацюючому і при працюючому двигуні. Всі стартерні АКБ при роботі втрачають частину води з електроліту. Тому на обслуговуваних батареях необхідно перевіряти рівень електроліту не менше 1 разу на місяць, особливо в літній період експлуатації, і доливати дистильовану воду (ні в якому разі не електроліт!) до необхідного рівня.
Акамуляторні батареї схильні до саморазряду. Тому, при тривалій бездіяльності, їх необхідно заряджати кожні 1 -2 місяці. Щоб виключити розряд батареї під час тривалої стоянки автомобіля, рекомендується відключати “масу”, оскільки через витік струму в системі електрообладнання акамулятор може розрядитися настільки, що не зможе запустити двигун. Якщо ж і при відключенні від бортової мережі батарея швидко розряджається, це говорить про підвищений саморозряд для старої батареї, або про внутрішній дефект (короткому замиканні) для нової батареї. Треба намагатися не допускати повторення глибоких розрядів більш як на 40-50% від ємності АКБ – після них вона не зможе швидко і повністю зарядитися від генератора. Після глибокого розряду батарею необхідно зарядити зарядним пристроєм. Струм зарядки для глибоко-разрядженій батареї повинен бути нижче рекомендованого, щоб не зруйнувати активну масу на пластинах акумулятора.
Можливі наступні причини глибоких розрядів АКБ: “витік” струму в електричному ланцюзі; несправність генератора або регулятора напруги; слабкий натяг ременя приводу генератора двигуна; тривале використання споживачів при непрацюючому двигуні, наприклад: сигналізації при довготривалій стоянці автомобіля; не відключена лампочка освітлення салону або багажного відділення; залишені не відключеними радіоприлади або відеореєстратори і т.п …
Слід пам’ятати, що індикатор (вічко), розміщений на кришках деяких акумуляторів, не завжди дозволяє об’єктивно оцінити їх зарядженість. Тому, навіть якщо колір індикатора зелений, реальна зарядженість АКБ може коливатися в широких межах – від 100 до 65%. Крім того, поступове википання води з електроліту призводить до підвищення його фактичної щільності, що дає помилковий (більш високий показник) стан зарядженості. Треба враховувати і зимове зниження температури, в результаті чого щільність електроліту також підвищується. Одним словом, в результаті дії усих факторів може трапитися так, що індикатор буде зеленим навіть у батареї, зарядженість якої становить менше 50%. Отже, навіть якщо акумуляторна батарея оснащена індикатором, для забезпечення надійної роботи необхідний періодичний контроль її зарядженості.