Акція ! Отримай знижку 10% Здай свій старий акумулятор !
Головна / Наш блог / Вибираємо акумуляторну батарею.

Вибираємо акумуляторну батарею.

Вибираємо акумуляторну батарею.

Головним критерієм при виборі акумулятора є його ємність. Автомобілебудівники ретельно підбирають всі компоненти електричної системи, включаючи генератор і акумулятор по сумісності один з одним так, щоб отримати баланс. Вихідним параметром тут є двигун – його обсяг і кількість навісних агрегатів, включаючи компресор кондиціонера, які в сумі і визначають з якою силою все це необхідно буде прокручувати при запуску двигуна. З іншого боку, генератор повинен буде заряджати і цей акумулятор і подавати достатньо струму на інші, в тому числі і допоміжні системи – опалювачі, склопідйомники і т.п.

Помилка, при покупці акумулятора, може привести до того, що акумулятор буде “маленьким” по ємності, в порівнянні зі струмом генератора. При цьому батарея буде постійно отримувати більше струму, ніж їй треба для нормальної зарядки. У разі зворотному, при покупці “танкового” акумулятора для вашої Таврії, то він, безумовно, буде постійно перебувати в стані недозаряду. Висновок простий: якщо виробник вашого автомобіля визначив йому акумулятор в 36, 54 або 72 ампер/години – намагайтеся знайти таку заміну, яка буде якомога точніше відповідати оригінальній батареї.

У світі поширені три з половиною стандарту акумуляторів: європейський, японський, північноамериканський і американський, останній, втім зроблений на основі першого і практично його повторює. Відмінності тут стосуються форми, а не змісту…

Американський стандарт передбачає розташованн струмовивідних клем не на верхній кришці акумулятора, а збоку і, до того ж, мають конструкцію з внутрішньою різьбою. Таким чином, купивши Jeep Cherokee або Chevrolet Suburban і від’їхавши на ньому далеко від цивілізації (від нормальних магазинів запчастин) ви можете зіткнутися з ситуацією, коли продаються в магазинах акумулятори несумісні з електричними дротами автомобіля. Настійно рекомендуємо не різати останні і не винаходити саморобних перехідників – електрична система не любить подібних грубих вторгнень. Доведеться шукати справжній “американський” акумулятор.

Схожа ситуація з японськими автомобілями. Створюючи крихітні транспортні засоби, японські конструктори настільки щільно заповнили підкапотний простір, що і акумуляторна батарея стала вужче своїх європейських та американських побратимів. Купуючи “справжній” (не- європейської збірки) японський або корейський автомобіль треба бути готовим до того, що на належне місце встане тільки “фірмовий” агрегат. Альтернативою є розгром і перебудова підкапотного простору, що легше і дешевше – вирішувати вам.

При виборі акумулятора необхідно правильно прочитати його параметри, записані на його етикетці. Зустрічаються, наприклад, такі умовні позначення і скорочення:

12V, 55Ah, R.C. 90 min, LOAD TEST 200 A, CCA (-18 C): BCI 400, IEC 275, DIN 255

12V – номінальна напруга 12 Вольт;

55 Ah – ємність акумулятора, в даному випадку 55 ампер / годин.

Ємність, за визначенням, це скільки електрики “поміщається” в акумуляторі. Причому розміри (довжина-ширина-висота) тут не так важливі як особливості конструкції і, отже, внутрішні можливості накопичувати енергію. Для порівняння це можна представити у вигляді ящика, в який можна поставити 3-х літрову банку і тоді ємність буде від 0 до 3 літрів, або 1 літрову, і тоді той же показник буде обмежений цифрою 1.

Для визначення ємності акумулятора повністю заряджену батарею розряджають низьким струмом (у разі 55-го акумулятора – близько 2,75А) при температурі електроліту в 25 С протягом 20 годин, при цьому в кінці такої розрядки напруження на полюсах акумулятора не повинно бути нижче 10, 5 Вольт. Таким чином, 100-амперний акумулятор повинен “видавати на гора” струм в 5А на протязі 20 годин так, щоб після його розрядки цим струмом, електрична напруга в ньому не опустилася нижче 10,5 Вольт.

R.C. 90 min. – Резервна ємність (Reserve Capacity) – 90 хвилин.

Резервна ємність – це час (у хвилинах), протягом якого акумулятор здатний підтримувати напругу не нижче 10,5 вольт при струмі розрядки в 25А. Фізичне значення резервної ємності – це час, який можна проїхати вночі при мінімальній електричної навантаженні автомобіля при непрацюючому генераторі.

LOAD TEST 200 A – Навантажувальний тест 200 А.

Навантажувальний тест показує справний акумулятор і чи здатний він тримати навантаження, необхідне для запуску двигуна. Для перевірки, до клем акумулятора  приєднують опір, відповідний опору електричної системи, при запуску двигуна автомобіля. У побутових і гаражних умовах це пробник (спеціальний навантажувальний пристрій). Після, приблизно 10 секунд, навантаження, акумулятор повинен давати напругу не менше 10,0 вольт при температурі 21 С. Про ту енергію, яку витратив за ці секунди акумулятор говорить розжарена і виділяючи тепло, спіраль опору навантажувального пробника. Чим менший (по ємності) акумулятор, тим менший за розміром двигун він повинен крутити і, відповідно менший навантажувальний тест. Точне його значення (в нашому випадку – 200 А) зазначено на етикетці.

CCA (-18 C): BCI 400, IEC 275, DIN 255 – Струм холодного пуску (Cold Cranking Amperes).

Найважливіший показник, який свідчить про те, наскільки потужний струм видасть акумулятор в умовах зимового пуску. Для його визначення батарею витримують кілька годин при температурі -18 С (0 F) і заміряють струм, який вона потім видає на протязі 30 секунд.

Струм холодного пуску вимірюється за трьома різними методиками: BCI (Battery Council International), IEC (International Electrotechnical Commission і DIN (Deutche Industri Normen). Відрізняються вони деталями (30, 60 або 150 секунд, 7,2, 8,4 або 6, 0 вольт кінцева напруга) і, як результат, визначають різні підсумкові значення. Те, як виробники акумуляторів наносять їх на етикетки і є останнім тестом якісності батарей.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Выбрать язык
X
X

чистка кондиционеров запорожье ремонт холодильников запорожье грузоперевозки пикап запорожье найти работу,найти мастера,аренда жилья,попутные пассажиры,попутные перевозки,бла бла кар,bla bla car,профи топ украина