В основі другого методу лежить прагнення виробляти і зберігати більшу кількість енергії за менший час. Якщо цього досягти, ефективність енергосистеми зросте, а час роботи двигуна для зарядки акумуляторів скоротиться.
Джерело енергії на судні або автомобілі – генератор двигуна внутрішнього згоряння. Отримати від наявного генератора великі енергії можна збільшивши його вихідний струм. Для цього використовують одне з двох пристроїв – зовнішній регулятор напруги або DC-DC зарядний. Виносної регулятор заміщає стандартний і підвищує вихідну напругу генератора. DC-DC зарядний пристрій зменшує напругу на стартовому акумуляторі і змушує генератор працювати на повну потужність, щоб компенсувати падіння напруги. Після того як вихідний струм збільшений, використовується зарядка в кілька стадій і генератор перетворюється в потужний зарядний пристрій тягових акумуляторів.
Очевидно, що навіть збільшивши ток 80 амперного генератора до максимального, ми не досягнемо потужності 150 амперного пристрою. Однак потужний генератор швидко підвищує напругу і рівень заряду акумуляторної батареї до значень, після якого акумулятори вже не приймають максимальний струм генератора. Якщо розмір акумуляторної батареї і потужність генератора підібрані один до одного не правильно, то генератор потужністю 150 А буде заряджати тягові акумулятори так само довго, як і 80 приміщення повинна бути захищена генератор і його надлишкова потужність виявиться незатребуваною.
Зовнішній регулятор, який підвищує вихідну напругу генератора дешевше, проте його складніше встановити, а на двигунах оснащених блоками електронного управління підвищена напруга може викликати проблеми.
Схема підключення DC – DC зарядного пристрою до акумуляторів
DC-DС зарядний – це пристрій постійного струму, що працює від генератора. Напруги на його вході і виході регулюються незалежно, завдяки цьому на виході реалізований багатоступінчастий режим зарядки акумуляторів. Випускаються моделі для зарядки одного або декількох акумуляторів. Зарядний пристрій встановлюється між генератором і акумулятором то і його може підключити навіть не фахівець.
І зовнішній регулятор, і зарядний пристрій підвищують вихідну потужність генератора на тривалий час. Якщо генератор не надійний, він може вийти з ладу. Щоб цього не сталося, стан генератора контролюють за допомогою датчиків.
Щоб вирішити чи потрібен вам генератор більшої потужності з зовнішнім регулятором напруги або один з пристроїв, що підвищують потужність існуючого генератора, проведіть наступний тест:
– Перевірте максимальну потужність існуючого генератора
– Розрядіть акумулятори на 60% і вимкніть усі бортове обладнання. Переконайтеся, що вихідна потужність генератора витрачається тільки на заряд акумуляторів
– Заведіть двигун і збільште обороти до робочого значення
– Перевірте струм генератора, що йде на зарядку акумуляторів. Якщо він не відповідає номіналу генератора, збільште обороти двигуна і перевірте чи росте вихідний струм. Продовжуйте збільшувати обороти двигуна до тих пір, поки струм не досягне значення відповідного номіналу генератора. Після цього залиште працювати двигун на цих оборотах. Якщо струм генератора не досягає номінального значення і акумулятори дійсно розряджені, генератор швидше за все не справний.
– Через нагрівання генератора вихідний струм у плині перших декількох хвилин роботи зменшиться приблизно на 15%. Якщо струм зменшився сильніше і продовжує знижуватися (наприклад, генератор потужністю 90 А відразу знижує струм до 70 А і потім до 20-30 А протягом 10-20 хвилин) установка генератора більшої потужності це марна трата грошей. Замість цього необхідно збільшити ємність акумуляторної батареї і встановити зовнішній багатоступінчастий регулятор напруги.
– Якщо струм генератора близький до максимального значення і залишається стабільним після 20 хвилин роботи, то у вас швидше за все встановлено багатоступінчастий регулятор напруги.
– Якщо для отримання максимального струму генератора ви підняли обертів двигуна вище, ніж при середній швидкості руху, можливо вам потрібно змінити передавальне відношення шківів генератора і вихідного вала двигуна.